یافته های باستان شناسی در مورد کشتی نوح(ع)- قسمت سوم

 [و اصنع الفلک باعیننا و وحینا (سوره هود، آیه37)

       و کشتی بساز زیر نظر ما و مطابق وحی ما [


نوشته دکتر "جاناتان گری"
ترجمه "کتایون افجه ای" 

کشتی نوح : اسکلت فلزی ، بدنه چوبی

 

آزمایشات دانشمندان وجود قطعات آهن را در فواصل منظم و معین در ساختار کشتی تأیید کرده است.

باستان شناسان با کشف رگه ها و تیرهای باریک آهنی، الگویی ترسیم کرده اند که حاصل کار به صورت نوارهای زرد و صورتی بر روی کشتی علامتگذاری شد. آنها همچنین گره ها و اتصالات آهنی محکم و برجسته ای را یافته اند که در 5400 نقطه کشتی بکار رفته اند.

تصویر برداری های راداری نشان داده که در محل تصادم کشتی با صخره به هنگام فرود آمدن یا به عبارت دیگر به گل نشستن، نوارهای آهنی یا تیرهای فلزی کج شده اند. آنها می گویند که استفاده وسیع و همه جانبه از فلزات در ساخت کشتی خارج از حد تصور ماست.

به نظر می رسد که تکنولوژی پیشرفته و رشدیافته ای در آن دوران وجود داشته که به هر حال نوح توانسته از آن بهره مند شود. تکنولوژی و تمدنی که ذهن ما را از تمرکز بر روی بناها و اماکن منحصر به فرد در نقاط مختلف دنیا به این نقطه از جهان معطوف می کند.

اکتشافات زمانی جالبتر شد که باستان شناسان توانستند طرح مشبکی حاصل از تقاطع تیرهای فلزی افقی و عمودی بکاررفته در بدنه کشتی بدست بیاورند. تصاویری که نشان می دهند 72 تیر فلزی اصلی در هر طرف کشتی به کاررفته است. به نظر می رسد که برای هر چیزی طرح و الگویی وجود داشته است. وجود اتاقها و فضاهای کوچک و بزرگ در طبقات مختلف، نظریه وجود طرح مهندسی پیشرفته را تأیید می کند.

در طول تحقیقات، بررسیهایی در مورد تعیین طول، عرض و قطر کشتی انجام گرفته است که متخصصان را قادر ساخته تا از جزییات کف کشتی، ساختمان و الگوی اولیه و مواد تشکیل دهنده آن اطلاعاتی بدست آورند.

 دستیابی به چنین کشفیاتی مبهوت کننده بود، چرا که در بسیاری از مواقع، درک واقعیت کشف شده از حد تصور خارج بود.

کشف یک لایه غلافی و کپسولی شکل در داخل کشتی از این جمله بود که در واقع کشتی را به دو لایه یا پوسته اصلی مجهز می کرد. این آزمایشات، وجود دیوارهای داخلی کشتی، حفره ها، اتاقها و دهلیزها و همچنین وجود دو مخزن بزرگ استوانه ای را تأیید کرد. در این آزمایشها که به «رادار اسکن» یا «اسکن های راداری» معروفند، معلوم شد که دو مخزن استوانه ای بزرگ که هر کدام چهار متر و 20 سانتی متر بلندی و هفت متر و بیست سانتی متر عرض داشته اند و به دور هر یک از آنها کمربندی فلزی نصب شده بود، در نزدیکی تنها در ورودی کشتی وجود داشته اند. در یکی از آزمایشات رادار اسکن که به درخواست استاندار استان آگری ترکیه انجام شد، معلوم شد که جنس بدنه کشتی از سه لایه چوب به هم چسبیده تشکیل شده است. این سه لایه با مواد محکم چسبنده، بهم چسبیده بودند.

در سال 1991، یک عدد میخ پرچ فسیل شده با حضور 26 نفر محقق در بقایای کشتی کشف شد. تجزیه و تحلیل ترکیبات این میخ وجود آلیاژهای آلومینیوم، تیتانیوم و برخی از دیگر فلزات را تأیید کرد.

این در حالی است که گمان می رفت در زمان حضرت نوح، آهن و آلومینیوم هنوز به مرحله کشف و استخراج نرسیده باشد. آیا ما نیازمند بازنگری در تاریخ استفاده و استخراج بشر از فلزات هستیم؟

 

لنگرهای کشتی هم کشف شد!


بر بلندیهای تپه های اطراف محل کشتی، باستان شناسان چند جسم بزرگ حجیم سنگی یافتند که در بالای هر کدام سوراخی بزرگ تعبیه شده بود.

این اجسام مثلثی شکل سنگی و نیمه صیقلی، شبیه به لنگرهای کشتی های باستانی بودند که «دراگ» نامیده می شدند. اینها در واقع ابزاری بودند که به علت وزن زیاد به جای وزنه یا لنگر به هنگام پهلو گرفتن کشتی به آب پرتاب می شدند. چگونه و با چه نیرویی؟ دقیقاً نمی دانیم ولی حدس هایی در این زمینه وجود دارد.

کشف شش وزنه یا لنگر کشتی ، هر یک مجهز به سوراخی در بالای آن، حدس باستان شناسان را به یقین تبدیل کرد. این وزنه ها در فواصل متفاوت، ظاهراً به هنگام پهلو گرفتن کشتی به آب پرتاب شده بودند.

 
یکی از لنگرهای سنگی کشف شده


... اندازه کشتی نوح در انجیل  300 ذراع یاد شده است. واحد ذراع در مصر قدیم برابر با 7/52 سانتی متر بوده است. با محاسبه این رقم، عدد 46/158 متر بدست می آید.

طول کشتی مورد کاوش توسط دو تیم مختلف در دو زمان اندازه گیری شد. رقم بدست آمده دقیقاً 46/158 متر را نشان می داد. این محاسبات، محققان را در ادامه کاوشها مصمم تر کرد...

ادامه دارد

/ 16 نظر / 111 بازدید
نمایش نظرات قبلی
vahid

سلام خيلی جالب بود فقط من عکسها را نمی توانم ببينم اين مطالب ايا به صورت کتاب چاپ شده است اگر آره مشخصات کتاب را بدهيد لطفا

حسن صباح

بازهم سلام حامد جان! بالاخره وبلاگ « حق -فدک » به همت اقای قلعه راه اندازی شد . سری به ان بزن / درضمن منتظر مطلبی که قولشو دادی هستيم . راستی نمی خوای به ما بپيوندی ؟

صمدزادگان

سلام...خیلی ممنون بخاطر مطلب جالبتون.

Saeed

سلام. من دوباره توانستم!

احمد

سلام.از مطالب جالبتان بهره های زيادي می برم.در مورد ان نويسنده ای که مطرح کرديد(تلفنی)تحقيقی کردم.اگر نام کوچکش رضا باشد در جلد ۸ کتابهای انتشارات کيهان مطلبی چند صفحه در موردش هست

مريم

سلام. از توضيحتون ممنونم. به خاطر لينک هم متشکرم. منتظر مطالب بعديتون هستم.خدانگهدار

Saeed

سلام. به هيچ وجه قتل نفس با پرتاب شدن از دوچرخه قابل مقايسه نيست. اونها (وسترن) به اين کار افتخار می کننو به هيچ وجه ابراز انزجار نمی کنند و از اين کار قبح خود پشيمون هم نميشن. برنامه های تلويزيون ايران تا حدودی (به نسبت خارج) در اين زمينه خوب عمل ميکنه. مگر منظور شما از تلويزيون ماهواره و وسائل تصويری جنبی هم باشه. ممنون که اظهار نظر کرديد.

مريم

سلام.منبع اون مطلب اين سايته : www.hyahya.org

Desert Rose

سلام قدرت داستانسرايی شما رو تحسين ميکنم از داستانتون هم لذت بردم فقط يه سوال داشتم چه طور نوح چند ميليون نوع گونه جانوری رو جمع کرد حتی گونه هايی هستند که امروزه تازه کشف ميشن لابد تيم زيست شناسيش از زيست شناسی قوی تر زيست شناسی امروزی برخوردار بوده بابا بسه ديگه به خودتون بياين من در مورد اين تحقيقاتی که ميگين اطلاعی ندارم اما می خوام واستون يه داستان تعريف کنم يه بار يه ديپلمات انگليسی با مهمونش سوار ماشين داره از يه خيابون تو هند رد ميشه يه دفعه يه گله گاو ميان وسط خيابون ديپلماته هم سريع از ماشين مياد بيرون و شروع می کنه به احترام کردن به گاو و افتادن جلو پاشون اون مهمونش بعد از ايد قضيه ازش می پرسه ايد چه کاری بود اون هم جواب ميده که اين کار رو کردم تا اين مردم در ادامه به اين روش زندگي(گاو پرستی) مصمم تر بشن اگه اين چيزها رو ول کنند که ديگه اينجا جای ما نيست موفق باشيد و بينا

Dariushagha

حجاب مظهر فساد...همه كارتون يواشي زير چادر..خاك بر سرتون. بميريد كه كشورمان را گند زديد.